Стецівський НВК І - ІІІ ступенів

Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.
Стецівський НВК І - ІІІ ступенів

Домашні завдання


    9 Клас завдання

    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    9 Клас завдання Empty 9 Клас завдання

    Повідомлення автор Admin Пн Бер 16, 2020 10:14 pm

    Тема 1: Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя
    Зміст
    1.Новий матеріал.
    1.Креаціонізм – ненаукові погляди на походження життя на Землі.
    2.Початок формувань наукових понять про походження життя.
    3.Абіогенез – сучасна спроба пояснення походження життя.
    2.Розгляд та аналіз рис.46.1,46.2,46.3.
    3.Повідомлення про В.Гілберта (ст.250)
    4.Завдання.
    Вправа «Поміркуймо» ст.251
    Опрацювати параграф 46 (ст.247-250)

    Тема 2 «Основні групи живих організмів. Практична робота №4 Порівняння процесу розмноження клітинних та неклітинних форм життя».
    Зміст (параграф 48)
    1.Новий матеріал.
    1.Три домени живого: Бактерії, Археї (не мають клітинного ядра), Еукаріоти (ядерні).
    2.Ендосимбіотична теорія походження еукаріотів.
    3.Віруси – внутрішньоклітинні паразити живих організмів.
    2.Практична робота №4 Порівняння будови та процесу розмноження неклітинних форм життя (ст.263)
    3.Виконання завдань 1-4 (ст.262)

    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    9 Клас завдання Empty Урок 3, 9 клас

    Повідомлення автор Admin Пн Квіт 13, 2020 1:06 pm

    Тема: Огляд основних еукаріотичних таксонів
    І.Завдання.
    Розгляньте рис.48.3 ст.261. Виконайте малюнок вірусу SARS-COV-2 (2019-NCOV) та зробіть самий короткий опис за зразком.
    ІІ. Новий матеріал
    1.Прочитайте. Вчені стверджують, що протягом найближчих 20–30 років через техногенні зміни в навколишньому середовищі світ може втратити більш як 1 млн. видів рослин і тварин. Швидкість вимирання видів сьогодні в 1000 разів перевищує природну. Близько 10 % видів рослин зони помірного клімату та 11 % видів птахів світу опинилися під загрозою зникнення. Така сама доля в найближчому майбутньому чекає на 130 тис. видів тропічної зони. Біологічна різноманітність — це запорука стійкості, витривалості як окремих екосистем, так і біосфери в цілому.
    2.Запам’ятайте!!!
    Еукаріоти – одно- та багатоклітинні організми, які у своїх клітинах мають ядро та мембранні органели.
    Одноклітинні еукаріоти –  твариноподібні,  водорості, грибоподібні організми, яких  об’єднують в групу Протисти.
    Багатоклітинні еукаріоти - рослини, гриби та тварини.
    3.Розгляньте рис.49.1 «Сучасне еволюційне дерево» (ст.264)
    4.Користуючись матеріалом підручника, доповніть таблицю.
                         Особливості основних груп еукаріотів
    Порівняльні ознаки Царство Гриби Царство Рослини Царство Тварини
    Клітинна стінка З хітину
    Наявність пластид +
    Кількість геномів 2
    Запасаючий полісахарид Глікоген Глікоген
    Тип живлення Фото автотрофний
    Спосіб життя Активний
    5.ЗАВДАННЯ: малюнок та опис вірусу, фото виконаної таблиці відправте на вказану електронну адресу.
                          Особливості основних груп еукаріотів
    Порівняльні ознаки
    Царство Гриби
    Царство Рослини
    Царство Тварини
    Клітинна стінка
    З хітину
      
    Наявність пластид 
    +
     
    Кількість геномів  
    2
    Запасаючий полісахарид
    Глікоген
     
    Глікоген
    Тип живлення 
    Фотоавтотрофний
     
    Спосіб життя  
    Активний


    5.ЗАВДАННЯ: малюнок та опис віруса, фото виконаної таблиці відправте на вказану електронну адресу.
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    9 Клас завдання Empty Урок 4, біологія 9 клас

    Повідомлення автор Admin Сб Квіт 25, 2020 6:04 am

    Тема: Екосистема. Різноманітність екосистем
    І.Новий матеріал
    1.Термін «екосистема» запропонував англійський еколог А. Тенслі в 1935 р.  2.Під екосистемою розуміють функціональну систему, яка вбирає в себе угруповання живих організмів разом із середовищем, в якому вони мешкають. 3.Екосистемами є: біосфера в цілому, окремий ліс, поле, мурашник, поодиноке дерево, акваріум.
    4.Будь-яка екосистема складається з абіотичних та біотичних компонентів. До абіотичних відносяться:
    ·        кліматичний режим,
    ·        хімічні та фізичні характеристики середовища,
    ·        неорганічні та деякі органічні речовини, що формують гумус.
    Компонентами біотичної складової є:
    ·        продуценти – виробники органічної речовини (автотрофні організми, головним чином, зелені фотосинтезуючі рослини, залізо- та сіркобактерії), 
    ·        консументи – споживачі органічної речовини (тварини, паразитичні гриби, деякі бактерії), 
    ·        редуценти – бактерії і гриби, які руйнують мертві тіла або відпрацьовану органічну речовину до стану простих неорганічних сполук.
    5.За масштабами екосистеми поділяються на:
    ·        мікроекосистеми (трухляві пні, мертві стовбури дерев, мурашники тощо);
    ·        мезоекосистеми (екосистеми тундри, тайги, степу, пустелі, саван, листяних і мішаних лісів помірного поясу, субтропічного і тропічного лісів, а також морські екосистеми);
    ·        глобальні екосистеми (біосфера).
    6.За походженням екосистеми поділяють на:
    ·        природні (ліс, озеро);
    ·        штучні (ставок, акваріум, поле).
    ІІ. Перевірка засвоєного.
    До відповідних літер запишіть цифри.          
    1.Розподіліть компоненти екосистеми:
    а)абіотичні, б)біотичні:
    1.Кліматичний режим. 2.Видове різноманіття. 3.Вологість. 4.Рослини. 5.Режим освітлення. 6.Тварини. 7.Неорганічні речовини, що включаються в кругообіг. 8.Бактерії.
    2.Розподіліть екосистеми за походженням:
    а) природні,б) штучні:
    1.Степ.2.Дерево.3.Море. 4.Ставок.5.Сад.6.Акваріум.7.Мурашник.8.Поле.
    3.Розподіліть екосистеми за масштабами:
     а)мікроекосистеми; б)макроекосистеми:
    1.Екосистема тайги.2.Струмок.3.Екосистема степу. 4.Трухлявий пень.5.Мурашник.6.Акваріум.7.Екосистема хвойного лісу.8.Поодиноке дерево.
    4.Розподіліть компоненти біотичної складової:
    а)продуценти; б) консументи;в) редуценти:
    1.Вищі рослини.2.Паразитичні гриби.3.Хижі тварини.4.Залізобактерії.5.Найпростіші.6.Всеїдні тварини.7.Бактерії.8.Стерв’ятники.
    Завдання.
    1.     Вивчіть опорний конспект.
    2.     Виконайте запропоновані завдання.
    3.     Запишіть, які найтиповіші природні угруповання зустрічаються в нашій місцевості.
    4.     Сфотографуйте та відішліть виконані завдання.
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    9 Клас завдання Empty Біологія, 9 клас. Уроки 5, 6

    Повідомлення автор Admin Сб Травень 02, 2020 3:20 pm

    Тема: Харчові зв’язки та потоки енергії в екосистемах.
               Стабільність екосистем та причини її порушення.
    Опрацюйте новий матеріал.
    1.Зв’язки між особинами бувають:
    ·        нейтральні,
    ·        антагоністичні,  
    ·        мутуалістичні.
    2.Наведіть приклад взаємозв’язків, коли один організм поїдає інший. Поміркуйте, який це зв'язок.
    3.Трофічний рівень – сукупність організмів з однаковим типом живлення.
    9 Клас завдання Clip_image001І рівень – автотрофи (продуценти)
     
    ІІ рівень – рослиноїдні організми (консументи І порядку)
    або сапротрофи (редуценти)
    9 Клас завдання Clip_image002
     



    ІІІ рівень – хижаки (консументи ІІ-ІV порядку)
    4.Ланцюг живлення – види організмів, пов’язаних між собою харчовими відносинами, що створює певну послідовність у передаванні речовин та енергії.
    5. Ланцюги живлення є різних типів.
    Тип ланцюга залежить від початкової ланки.
    Якщо початковою ланкою в ланцюгах живлення є рослини, ланцюг може бути таким: квітка - метелик – жаба – вуж – чапля. 
    Другий тип ланцюгів живлення розпочинається від рослинних і тваринних решток, екскрементів тварин :
     рослинний перегній - дощові черв'яки - кроти.
    6. Переплітаючись між собою організми утворюють трофічну сітку, яка забезпечує стійкість екосистеми.
    7.Стабільність екосистем та причини їх порушення.

    Завдання
     
    1.Вивчіть опорний конспект.
    2.Перегляньте відео за посиланням.
    3.Складіть 2 ланцюги живлення різних екосистем.
    4.Підготуйте повідомлення про В.І.Вернадського.
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    9 Клас завдання Empty Уроки 7, 8 ( §55, §56)

    Повідомлення автор Admin Вт Травень 12, 2020 8:24 pm

    Тема: 1.Біосфера як цілісна система.
    Новий матеріал.
    1.Біосфера об’єднує всі екосистеми Землі.
    2.Основоположник вчення про біосферу – видатний український вчений,  академік В. І. Вернадський.
    3. Вперше термін “біосфера” використав австрійський вчений - геолог Е. Зюсс у 1875 р.
    4.  Біосфера — сфера життя, оболонка Землі, населена живими організмами.
    5. Охоплює:
    ·        частину атмосфери до висоти озонового шару  (20—25 км);
    ·        верхні шари земної кори;
    ·        всю гідросферу.
    6.Властивості біосфери:
    ·        цілісність(функціонує як єдине ціле);
    ·        різноманіття (її мешканці нині - 9-15 млнвидів живих організмів);
    ·        здатність до саморегуляції, стійкість і стабільність ;
    ·        наявність колообігу речовин і потоку енергії (наприклад, надходження сонячної енергії).
    7. Жива речовина (біота) – вся сукупність живих організмів на планеті. На її частку припадає всього 0,01 % від маси всієї біосфери.
    8. Вища стадія розвитку біосфери, на думку В.Вернадського – це ноосфера (сфера розуму)
    Тема 2 : Захист і збереження біосфери. Основні заходи щодо охорони навколишнього середовища.
    Новий матеріал.
    1.Ознайомтесь!!!
     Щогодини на нашій планеті:
    ·        випадає 2000 т кислотних опадів у Північній півкулі;
    ·        1000 осіб вмирає від отруєння водою;
    ·        55 осіб отруюються та гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;
    ·        зникають 5-6 видів тваринного та рослинного світу;
    ·        5-7 млн га продуктивної землі стає пустелею.
    Щохвилини на нашій планеті:
    ·        знищується понад 50 акрів тропічних лісів;
    ·        використовується близько 45 000 барелів нафти;
    ·        в атмосферу виділяється понад 12 000 т вуглекислого газу.
     Сьогодні це зло приймає глобальні масштаби. І всі ці безповоротні процеси у природі нас дуже засмучують.
    2.Перегляньте відео за посиланням:





    3.Опрацюйте матеріал на ст.302 підручника. Дані занесіть до таблиці.
                               Вид забруднення.                          Негативні наслідки.
    Виконане завдання сфотографуйте та надішліть на електронну пошту, у вайбер чи месенджер фейсбук.
    Вкажіть номер теми та дату виконання.
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    9 Клас завдання Empty Уроки 9, 10

    Повідомлення автор Admin Вт Травень 26, 2020 1:49 pm

    Тема: Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. Одомашнення тварин.
    Завдання.
    Виконай тести за попередню тему.
    1.Вибери 1 правильну відповідь (0,5 б.)
    1.Хто запропонував поняття "біосфера"?
    А) Е. Зюсс Б) В. І. Вернадський  В) Ж.-Б. Ламарк Г) К. Лінней
    2. Займає верхню частину літосфери, усю гідросферу та нижній шар атмосфери:
     А)ноосфера Б)біосфера В)геосфера Г) біогеоценоз
     3 Уся сукупність організмів на планеті Земля:
     А) жива речовина Б) біогенна речовина В) косна речовина Г) біокосна речовина
     4.Речовина, створена й перероблена живими організмами за всю історію біосфери:
    А) жива Б) біогенна В) косна Г) біокосна
     5. Ґрунт, мул є прикладом якої речовини біосфери?
    А) живої Б) біогенної В) косної Г) біокосної
     6. Учення про біосферу, як  особливу частину Землі, населену живими організмами, створив ...
    А) Е. Зюсс Б) В. І. Вернадський  В) Ж.-Б. Ламарк Г) Е. Леруа
    7.Певний стан біосфери, за якого розумова діяльність людини стає визначальним фактором її розвитку:
    А) літосфера Б) гідросфера В) атмосфера Г) ноосфера
     8.Території, на яких заборонені будь-які види господарської діяльності й туризм:
    А) Заповідники Б) Заказники В) Національні парки Г) Пам’ятки природи
     9. Території, на яких охороняють певні види тварин і рослин  і допускають обмежену господарську діяльність: 
    А) заповідники Б) заказники В) національні парки Г) заповідно-мисливські
    господарства
     10.Державний документ, що містить затверджений перелік  рідкісних видів і таких, що зникають,  який містить короткі відомості про їхню біологію, поширення та вжиті заходи охорони:
    А) Чорна книга  Б) Червоний список В) Зелена книга Г) Червона книга
    11. Якою є кількість заповідників на території України?
    А) 10 Б)15 В) 20 Г) 25
    12. Сукупність живих організмів, що мешкають у певному середовищі існування й утворюють з ним єдине ціле, — це:
     А) вид Б) популяція  В)екосистема Г)біоценоз
     13.Морською екосистемою є:
    А) тайга Б) естуарій В) болото Г) тундра
     14. Прісноводною екосистемою є:
     А) тайга Б) естуарій В) болото Г) риф
    15.В екосистемі лісу продуцентом є:
    А) мухомор Б) миша В) липа Г) лисиця
    16. Глива звичайна, що руйнує деревину мертвих дерев тополі, є:
      А) продуцентом Б) редуцентом В) консументом І порядку Г)  консументом ІІ порядку
    17. Абіотичним фактором для миші, що живе в широколистяному лісі, є: 
    А) лисиця Б)температура В)  інша миша того ж виду Г)кліщ
     18. Прикладом хижацтва є взаємодія між:
    А) мишею і кліщем Б) аскаридою і людиною В) мишею і совою Г) двома мишами одного виду
     19. Прикладом мутуалізму є взаємодія між:
    А) термітами та мікроорганізмами їхнього кишечнику Б) мишею і кліщем 
     В) двома мишами одного виду  Г) мишею і совою
     20. Прикладом конкуренції є взаємодія між:
    А) мишею і кліщем Б) двома мишами одного видуВ)  мишею і совою Г) мурахами та попелицями
    21. Антропогенним фактором є:
     А) рух повітряних мас Б) паразитизм В) забруднення середовища
     Г) кількість опадів
     22. Що зображено на малюнку?
     
    9 Клас завдання Clip_image002
    А) екологічна піраміда Б) колообіг речовин В) лімітуючі фактори Г) сукцесії
     23. Колообіг якого хімічного елементу зображено?
    9 Клас завдання Clip_image004
    А) карбону Б) нітрогену В) оксигену Г) сульфуру
    24. Агроценозом є:
    А) озеро Б) ліс В) степ Г) поле
    Новий матеріал.
    1.Селекція – це наука, що вивчає методи створення нових і поліпшення існуючих сортів рослин, порід тварин і штамів мікроорганізмів з цінними для людини ознаками та властивостями.
    2.Прочитай!Це цікаво!
    ·        Порода німецької вівчарки була виведена шляхом селекції та схрещування великої кількості собак з Центральної та Південної Німеччини.
    ·        Великий внесок у розвиток селекції зробив видатний академік М. Ф. Іванов. Ним було виведено цінні породи домашніх тварин. Наприклад, біла українська свиня отримана в результаті схрещування свині місцевої породи з кабаном англійської білої та з подальшим жорстким відбором. Ним також було створено нову породу овець — асканійського рамбульє з дуже високим настригом першокласної шерсті.
    3.     Створіть опорну схему «Методи селекції» (ст.318-320 підручника).
    4.Ознаки селекції рослин:
    ·        висока плодючість;
    ·        застосовують масовий добір;
    ·        характерне вегетативне і статеве розмноження;
    ·        властива поліплоїдія;
    ·        застосовують щеплення.
    5.Ознаки селекції тварин:
    ·        невелика кількість потомства;
    ·        тривалість життя;
    ·        застосовують індивідуальний добір;
    ·        характерне статеве розмноження;
    ·        застосовують інбридинг та аутбридинг.
    6.Центри походження культурних рослин (Самостійна робота з підручником ст. 314).
    7.Особливості одомашнення тварин (ст.315-317).
    Завдання.
    1.Виконайте тестові завдання
    2.Опрацюйте параграфи 58,59
    3.За бажанням підготуйте презентацію про відомих селекціонерів «Альфонс Декандоль», «М.І. Вавилов», «Л.П. Семеренко».
     
    Виконані завдання відправляйте на електронну адресу, вайбер чи месенджер фейсбук або за телефоном 0662241959

    Спонсорований контент


    9 Клас завдання Empty Re: 9 Клас завдання

    Повідомлення автор Спонсорований контент


      Поточний час Вт Травень 07, 2024 8:03 pm