Стецівський НВК І - ІІІ ступенів

Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.
Стецівський НВК І - ІІІ ступенів

Домашні завдання


    11 Клас завдання

    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    11 Клас завдання Empty 11 Клас завдання

    Повідомлення автор Admin Пн Бер 16, 2020 9:57 pm

    Урок біології, 11 клас
    Тема 1 «Основні джерела антропічного забруднення грунтів, їх наслідки. Необхідність охорони грунтів»
                                                        Зміст
    1.Новий матеріал(параграф 45 ст.151-154)
    1.Ідеальне співвідношення різних фаз грунту (мал.45.1, ст.151).
    2.Грунти України. Загальна площа України -60,355 млн. га, орні землі -34,4, сіножаті -2,2, пасовища – 4,8 млн. га.
    3.Наслідки забруднення.
    4.Екстенсивний та інтенсивний способи ведення сільського господарства.
    2.Завдання для перевірки та самоконтролю (ст.154)
    3.Творче завдання (ст.154)

    Тема 2.Практична робота №3 «Оцінка екологічного стану свого регіону»
    Завдання : Виконати практичну роботу «Оцінка екологічного стану свого регіону»(ст.171)


    http://www.ecoleague.net/pres-tsentr-vel/novyny/2017-rik/cherven/item/1304-30-chervnya-2017-roku-v-m-cherkasy-vidbuvsya-kruhlyy-stil-ekolohichni-problemy-cherkaskoyi-oblasti-ta-shlyakhy-yikh-rozv-


    http://procherk.info/news/7-cherkassy/54032-fahivtsi-obgovorili-ekologichni-problemi-cherkaschini

    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    11 Клас завдання Empty Біологія, 11 клас, урок 3

    Повідомлення автор Admin Сб Квіт 18, 2020 3:34 pm

    Тема: Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.
    Новий матеріал.
    1.Біорізноманіття – це мінливість серед живих організмів будь – яких ареалів, мінливість всередині видів, між видами та між екосистемами.
    2.Розглядають різноманіття:
    ·        генетичне;
    ·        видове;
    ·        екосистемне.
    3.Наука, що вивчає формування й еволюцію біорізноманіття, називається диверсикологією.
    4.Причини деградації біорізноманіття:
    ·         руйнування природного середовища життя – основна причина вимирання видів.
    ·        збільшення частки чужорідних видів (біологічне забруднення).
    Процес розселення диких видів на нових територіях називають біологічною інвазією.
    ·        надмірна експлуатація природних ресурсів.
    ·        швидке зростання кількості населення.
    5.Наслідки діяльності людини:
    ·        скорочується генетичне, видове й екосистемне біорізноманіття.
    ·        за даними науковців, до 50 % таксономічних груп перебувають під загрозою зникнення, на 60 % зменшилась кількість видів хребетних тварин у світі.
    ·        загальний стан екосистем, або показники індексу живої планети, за останні десятиліття знизились на 37 %.
    ·        види, які розповсюджуються за допомогою людини  становлять значну загрозу для флори й фауни певних екосистем, конкуруючи з місцевими видами за екологічні ніші.
    Акліматизація (пристосування до умов нового середовища та нових угруповань й екосистем);
    Реакліматизація (переселення організмів у місця, де вони раніше проживали, але з різних причин зникли).
    Загальне число чужорідних видів, що адаптувалися до нових умов, зросло до 500 тисяч – це вдвічі більше, ніж 60 років тому.
    До найнебезпечніших видів - агресорів в Україні належать:
    ·        пацюк мандрівний,
    ·        змієголов,
    ·        борщівник Сосновського,
    ·        ротан - головешка,
    ·        гірчак японський,
    ·        рапана венозна,
    ·        мнеміопсис.
    6.Значення біорізноманіття для стабільності біосфери:
    ·        виконує буферну роль у біосфері, завдяки чому зменшує негативний вплив абіотичних чинників (наприклад, поглинання й біоакумуляція забруднювачів);
    ·        забезпечує біологічний колообіг речовин та енергії (наприклад, участь мікроорганізмів у колообіг Нітрогену, Сульфуру, Феруму);
    ·        регулює кліматичні процеси на Землі (наприклад, вплив лісів на водний баланс Землі);
    ·        бере участь у запобіганні масовим захворюванням.
    Завдання
    1.     Вивчити опорний конспект.
    2.     Матеріал для опрацювання:₴ 46,47
    3.     Виписати в зошит повні та скорочені назви міжнародних організацій, що опікуються збереженням біорізноманіття, коротко - напрямки діяльності(ст.158 підручника).
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    11 Клас завдання Empty Уроки біології 4,5 11 клас

    Повідомлення автор Admin Сб Травень 02, 2020 3:34 pm

    Тема: Екологічна політика в Україні. Червона та Зелена книги України.
    І. Новий матеріал.
    1.Екологічна політика - це діяльність суспільства і держави, спрямована на охорону та оздоровлення природного середовища, ефективне поєднання функцій природокористування і охорони довкілля, забезпечення екологічної безпеки громадян.
    2.Ієрархія екополітики складається як мінімум з чотирьох рівнів:
    ·        міжнародно-глобальної екополітики (наприклад, встановлюються економічні зони в Світовому океані, квоти на вилучення природних ресурсів, вводяться заборони на скидання речовин);
    ·        регіональної екополітики (наприклад, створення прикордонних заповідників, співпраця країн щодо контролю за перенесенням біозабруднювачів);
    ·        національної (державної) екополітики (наприклад, прийняття і реалізація природоохоронних законів, міжнародних договорів);
    ·        локальної екополітики (наприклад, політика економічного району або міста).
    3.На основі визначених напрямів розробляються механізми та заходи їхньої реалізації - інструменти екополітики  (наприклад, оцінювання впливу на довкілля, екологічний рейтинг забруднених територій).
    4.Екологічна політика на державному рівні формується Міністерством екології та природних ресурсів України. Основні пріоритети визначено у Проекті Закону України «Про основні засади (стратегію) Державної екологічної політики України на період до 2030 року». https://ips.ligazakon.net/document/view/t192697
    5.Основними документами екологічної політики України є:
    ·        закони (наприклад, «Про природно-заповідний фонд України», «Про тваринний світ», «Про оцінку впливу на довкілля» (2017), «Про стратегічну екологічну оцінку» (2018)),
    ·        концепції (наприклад, Концепція реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року),
    ·        програми (наприклад, Концепція Загальнодержавної програми збереження біорізноманіття на 2005-2025 роки),
    ·        стратегії (наприклад, Національна стратегія поводження з відходами).
    Завдання.
    1.Вивчіть опорний конспект.
    2.Опрацюйте §49 (ст.164-167).
    3. Виконайте тести з теми «Червона та Зелена книги України».
    Оберіть правильні відповіді:
    1) Червона книга України- це:
    а) список  рідкісних видів рослин і тварин;
     
    б) анотований перелік рідкісних видів тварин, рослин та грибів, що знаходяться під загрозою зникнення;
     
    в) перелік тварин і рослин певної місцевості.
     
    2) "Червона книга України є основою для розроблення та реалізації програм (планів дій), спрямованих на охорону та відтворення рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тварин і рослин". Це твердження стосується: 
    а) статті 3 Закону України "Про Червону книга України";
    б) статті 4 Закону України "Про Червону книга України";
     
    в) статті 5 Закону України "Про Червону книга України".
     
    3) Об'єкти Червоної книги України - це: 
    а) види, що перебувають під загрозою зникнення;
    б) ті, що поширені у межах території України, її континентального шельфу;
     
    в) рідкісні.
     
    4) Категорії Червоної книги України:
     
    а) зниклі;
    б) зникаючі;
     
    в) вразливі.
     
    г) рідкісні;
     
    д) невизначені;
     
    е) недостатньо відомі;
     
    є) відновлені.
     
    5) Зелену книгу України уперше в світі розробили фахівці:
     
    а) Болгарії;
    б) Польщі;
     
    в) України.
     
    6) Зелена книга України - офіційний державний документ, у якому зведено відомості про сучасний стан:
     
    а) видів рослин і тварин;
     
    б) рослинних угруповань;
     
    в) тваринних угруповань.
     
    7) Ідея створення Зеленої книги України належить:
    а) Ю.Р. Шеляг-Сосонко;
     
    б) Пітер Скотт.
     
    8) Природно-заповідний фонд України включає:
     
    а) біосферні і природні заповідники;
    б) національні природні і регіональні ландшафтні парки;
    в) заказники і заповідні урочища;
     
    г) пам'ятки природи і парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва;
     
    д) зоопарки, дендропарки, ботанічні сади.
     
    9) Який новий біосферний заповідник з'явився на території України із 2016 року:
     
    а) Карпатський;
    б) Асканія-Нова;
     
    в) Чорноморський;
     
    г) Чорнобильський радіаційно-екологічний;
     
    д) Дунайський.
     
    10) Згідно Закону України "Про екологічну мережу" передбачається:
     
    а) зменшення частки природних екосистем;
    б) збільшення частки природних екосистем.
     
    11) Які природно-заповідні території міжнародного значення, охороняючи всі шари біосфери, виключають доступ до себе? :
     
    а) природні заповідники;
    б) біосферні заповідники;
     
    в) зоопарки;
     
    г) дендропарки;
     
    д) ботанічні сади.
     
    12) Національна екологічна мережа України включає екологічні коридори: 
    а) Поліський;
    б) Сіверсько-Донецький;
    в) Полтавський;
     
    г) Приморсько-степовий;
     
    д) Дніпровський;
     
    е) Галицько-Слобожанський;
     
    є) Степовий.
     
    Додаткові матеріали.

    Проект Закону України «Про основні засади (стратегію) Державної екологічної політики України на період до 2030 року» 
    Стаття 3. Поняття Червоної книги України
    Червона книга України є офіційним державним документом, який містить перелік рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також узагальнені відомості про сучасний стан цих видів тваринного і рослинного світу та заходи щодо їх збереження і відтворення.
    Червона книга України є основою для розроблення та реалізації програм (планів дій), спрямованих на охорону та відтворення рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, занесених до неї.
    Стаття 4. Об'єкти Червоної книги України
    Об'єктами Червоної книги України є рідкісні і такі, що перебувають під загрозою зникнення, види тваринного і рослинного світу, які постійно або тимчасово перебувають (зростають) у природних чи штучно створених умовах у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони.
    {Частина перша статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5072-VI від 05.07.2012}
    До Червоної книги України (рослинний світ) включаються рослини, гриби, водорості та непатогенні мікроорганізми, що не належать до тваринного світу.
    {Статтю 4 доповнено частиною другою згідно із Законом № 5072-VI від 05.07.2012}
    Стаття 5. Об'єкти Червоної книги України як природні ресурси загальнодержавного значення
    Об'єкти Червоної книги України належать до природних ресурсів загальнодержавного значення і підлягають особливій охороні на всій території України, у межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони.
    У передбаченому законом порядку права власників об'єктів Червоної книги України можуть бути обмежені в інтересах охорони цих об'єктів, навколишнього природного середовища та захисту прав громадян.
    Начало формы
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    11 Клас завдання Empty Урок 7, 11 клас

    Повідомлення автор Admin Чт Травень 14, 2020 7:48 pm

    Тема : Концепція сталого розвитку та її значення.
    І.Новий матеріал.
    1.Сталий розвиток — це такий розвиток суспільства, який задовольняє потреби нинішніх поколінь і не ставить під загрозу можливості наступних поколінь задовольняти свої потреби. 
    2. Символ сталого розвитку - рівновага між трьома складовими: здоровим середовищем, економічним зростанням, соціальними гарантіями.
    3.Концепцію сталого розвитку розробила Міжнародна комісія ООН з навколишнього середовища та розвитку на чолі з норвезькою громадською діячкою Г. Х. Брунтланн.
    4.Історіографія концепції сталого розвитку:
    ·        1987 р. – доповідь Брунтланн «Наше спільне майбутнє» ;
    ·        1992 рік  конференція ООН,27 принципів охорони довкілля у контексті сталого розвитку;
    ·        2012 р. – документ «Майбутнє, якого ми прагнемо», ухвалений Генеральною Асамблеєю ООН;
    ·        2015 рік 17 цілей у галузі стійкого розвитку, ухвалені лідерами держав світу на саміті ООН.
    Завдання.
    1.Ознайомтесь з основними тезами концепції сталого розвитку (§50)
         2. Перегляньте відео за посиланням.
     https://tsn.ua/video/video-novini/biologiya-koncepciya-stalogo-rozvitku-ta-yiyi-znachennya-3-tizhden-sr.html
         3.Запропонуйте заходи і засоби для ефективної реалізації цілей стійкого розвитку (ст.169).
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    11 Клас завдання Empty Тема 7. Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів

    Повідомлення автор Admin Пн Травень 18, 2020 10:46 pm

    Новий матеріал ().
    1.Селекція – наука про створення нових і поліпшення вже існуючих сортів рослин, порід тварин і штамів мікроорганізмів.
    2. В результаті селекційного процесу створено велику кількість сортів сільськогосподарських рослин і порід свійських тваринштамів мікроорганізмів.
    3.Залежно від цілей селекцію проводять на якість (смак, зовнішній вигляд, збереження плодів та овочів, вміст білка та амінокислот у зерні, жирномолочність), стійкість до хвороб, шкідників та несприятливих кліматичних умов, урожайність рослин, плодючість та продуктивність у тварин тощо.
    4.Українські селекціонери створили низку нових сортів сільськогосподарських культур.
     
    Тема 8. Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи.
    Новий матеріал.
    1.Методи селекції можна поділити на класичні та методи з використанням сучасних біотехнологій
    2.Класичними методами селекції є:
    ·        штучний добір (відбір людиною особин з потрібними їй властивостями та їх розмноження).Перевага: простота. Недолік: відбір лише за фенотипом, без урахування генотипів.Буває масовий та індивідуальний.;
    ·         гібридизація  - отримання організмів з потрібними властивостями за допомогою систем схрещування.
    Імбридинг – близькоспоріднене схрещування для виведення та підтримання чистих ліній.
    Аутбридинг – неспоріднене схрещування, проводять між особинами з різних ліній.
    3.Гетерозис – явище, коли гібриди І покоління за окремими ознаками чи властивостями переважають батьківські форми. У гібридів врожайність і життєздатність підвищуються у 1,5-2 рази.
    4. Особливості селекції тварин. У тварин можливе тільки статеве розмноження, відсутня масовість у потомстві від однієї пари. В селекції тварин необхідно враховувати екстер'єр і продуктивність. На продуктивність дуже впливають умови утримування, раціон харчування, догляд.
    Людина приручила й одомашнила майже 10 тис. видів тварин. У селекції тварин використовують два методи схрещування: споріднене (інбридинг) і неспоріднене (аутбридинг). При доборі пари враховують родовід і характерні ознаки тварин. Споріднене схрещування проводиться між особинами однієї породи та використовується для одержання чистих ліній. При цьому може виникнути зниження життєздатності особини та поява мутацій, тому необхідний строгий добір за потрібними ознаками.
    5.Сучасними методами є:
    ·        добір за ДНК –маркерами, коли відбираються особини з потрібними генотипами 
    ·        використання мутагенезу  для отримання перспективних мутантів тваринрослин і мікроорганізмів.
    Завдання.
    1.Опрацюйте матеріал підручника (§52, §53)
    2.Перегляньте відео за посиланням: 


    3.За матеріалом підручника (ст.176 §52) складіть таблицю:
     
    Назва селекційного центру            Напрямки роботи
     
    Завдання пересилайте у Viber або месенджер Фейсбук, на електронну адресу Теж: 0662241959
    Готуємось до ЗНО!!!!!
    В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    11 Клас завдання Empty Уроки 9,10

    Повідомлення автор Admin Вт Травень 26, 2020 1:51 pm

    Тема: Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції.                               Генна інженерія людини: досягнення і ризики.
    Новий матеріал (параграфи 57,58,59).
    1.Опрацюйте матеріал підручника.
    2.Перегляньте відеоурок за посиланням


    3.Перегляньте презентацію за посиланням.
     https://vseosvita.ua/library/tema-genna-inzeneria-ludini-dosagnenna-ta-riziki-bioeticni-problemi-sucasnoi-medicini-260024.html
    4.Завдання.
    Виконайте тести.
    1. Сукупність методів, які застосовують для конструювання клітин нового типу шляхом їхньої гібридизації без статевого процесу, реконструкції генетичного апарату й культивації на штучних середовищах. - це
    А. генна інженерія                Б. гібридизація
    В. генна терапія                     Г. клітинна інженерія   
    2.Одержання будь-якої кількості копій гена лише з одного його зразка називають:
    А. репарацією                         Б. клонуванням
    В. трансляцією                       Г. копіюванням
    3. Яка основна ідея технологій генної терапії?
    А. створення вакцин
    Б. заміна дефектного гена в клітинах на нормальний
    В. вирізання пошкодженого гена
    Г. внесення додаткового гена в клітину
    4. Один із принципів біоетики, який вимагає рівного ставлення до всіх пацієнтів і рівного доступу до ресурсів для медичної допомоги, - це
    А. принцип блага
    Б. принцип автономії
    В. принцип "не зашкодь"
    Г. принцип справедливості
    5. Під час створення ГМО частини та розриви ниток ДНК "склеюють" за допомогою ферменту:
    А. лігази                                     Б.рестриктази
    В. амілази                                   Г. трансферази
    6. Установіть відповідність між термінами та їх визначенням.
    1. химерний організмА. сукупність клітин або особин, які виникли від спільного предка нестатевим способом
    2. клонБ. організм, який складається з генетично різнорідних клітин
    3. хоумінгВ. спеціальна молекула ДНК, яка здійснює перенесення гена
    4. векторГ. здатність стовбурових клітин до міграції в "потрібне місто"- "рідний" орган і тканину або ділянку ушкодження
    7. Укажіть характеристики генетично модифікованих організмів. Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика.
    Друга назва ГМОГенетично модифіковані бактерії використовують для виробництва Першими генетично модифікованими організмами були
    1. синтетичні
    2. трансгенні
    3. мутагенні
    1. інсуліну
    2.аспірину
    3.анальгіну
    1. бактерії
    2.рослини
    3. тварини
     
     
    Завдання пересилайте у Viber або месенджер Фейсбук, на електронну адресу Тел: 0662241959
    В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.
    ЗНО з біології – 13 липня

    Спонсорований контент


    11 Клас завдання Empty Re: 11 Клас завдання

    Повідомлення автор Спонсорований контент


      Поточний час Нд Травень 19, 2024 4:28 pm