Стецівський НВК І - ІІІ ступенів

Ви бажаєте відреагувати на цей пост? Створіть акаунт всього за кілька кліків або увійдіть на форум.
Стецівський НВК І - ІІІ ступенів

Домашні завдання


    10 Клас завдання

    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    10 Клас завдання Empty 10 Клас завдання

    Повідомлення автор Admin Пн Бер 16, 2020 9:57 pm

    Тема 1 «Створення буклету, постеру, презентації, бук – трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір)».
    Орієнтовні теми:
    «Генетичний моніторинг в людських спільнотах»
    «Скринінг – програми для новонароджених»
    «Генотерапія та перспективи»
    Тема 2 «Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів»
    Зміст
    Новий матеріал
    1.Репродукція – відтворення собі подібних.
    2.Репродукцію забезпечують дві форми розмноження – нестатеве і статеве.
    3.Основні способи нестатевого розмноження - поділ навпіл, множинний поділ, брунькування, спороутворення, фрагментація, вегетативне розмноження.
    4.Основні способи статевого розмноження – поліембріонія, партеногенез, роздільностатевість, гермафродитизм.
    Завдання
    1.Заповнити таблицю «Порівняльна характеристика форм розмноження організмів» (ст.210), використовуючи матеріал підручника (параграф 53).
    2.Виконати завдання для самоконтролю (ст.210)
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    10 Клас завдання Empty Re: 10 Клас завдання

    Повідомлення автор Admin Чт Квіт 09, 2020 11:51 pm

    Тема 3 «Особливості процесів регенерації організму людини»
    Зміст
    І. Перевірка засвоєного матеріалу.
    Виконайте тест1.
    І РІВЕНЬ. Вибрати вірну відповідь (по 0.5 б.)
    1.Розмноження це:
    а) відтворення собі подібних, б) набуття нових ознак.
    2.На клітинному рівні процес розмноження відбувається шляхом:
    а) мітозу і мейозу, б) реплікації ДНК.
    3.На популяційному рівні відтворення видів пов’язане із:
    а) стратегіями розмноження, б) реплікацією ДНК.
    4.Спосіб розмноження одноклітинних, за якого з однієї материнської клітини утворюються дві дочірні, вдвічі дрібніші:
    а) поділ навпіл, б) множинний поділ.
    5.Спосіб розмноження, який здійснюється за участі спор, що формуються всередині організмів:
    а) спороутворення, б) фрагментація.
    6.Спосіб розмноження, що здійснюється багатоклітинними частинами, які відокремлюються від материнського організму:
    а) фрагментація, б) вегетативне розмноження.
    ІІ рівень. Вибрати одну вірну відповідь (вірна відповідь – 0,5 б.)
    7.Статеве розмноження:
    а) обмежує різноманітність ознак у нових поколінь, б) сприяє різноманітності ознак у нових поколінь, в) сприяє швидкому утворенню більшої кількості нащадків, г) здійснюється спорами.
    8.Партеногенез характерний для таких організмів:
    а) броненосців, б) бджіл, в) протистів, г) коралових поліпів.
    9.Процес розвитку нового організму з однієї незаплідненої яйцеклітини:
    а) партеногенез, б) фрагментація, в) поліембріонія, г) вегетативне розмноження.
    10.Брунькування характерно для таких організмів:
    а) броненосців, б) бджіл, в) протистів, г) коралових поліпів.
    11.Спосіб статевого розмноження, за якого чоловічі і жіночі гамети утворюються в одному організмі, називається:
    а) гермафродитизм, б) роздільностатевість, в) спороутворення, г) партеногенез.
    12.Гермафродитизм характерний для таких організмів:
    а)хребетні, б) одноклітинні(протисти), в) плоскі черви, г) членистоногі.
    ІІІ рівень. Знайти відповідність між способами розмноження та видами організмів, для яких це характерно (по 1,5 б.)
    13. А- множинний поділ 1- тюльпани
    Б- фрагментація 2- амеба звичайна
    В-поділ навпіл 3- попелиці
    Г-поліембріонія 4- нитчасті зелені водорості
    5- малярійний плазмодій
    14.Знайти ознаки, характерні для статевого розмноження
    Які особливості даної форми репродукції? Основні способи розмноження Види організмів, для яких характерно:
    1.Відтворення за участі гамет. 1.Поділ навпіл, спороутворення, брунькування. 1.Протисти, вищі спорові рослини, коралові поліпи.
    2.Відтворення за участі нестатевих клітин. 2.Партеногенез, поліембріонія, роздільностатевість. 2.Хребетні, членистоногі, дводомні рослини, багатощетинкові черви.
    3.Відтворення внаслідок поділу незаплідненої яйцеклітини. 3.Гермафродитизм, шизогонія, спороутворення. 3.Дводомні рослини, коралові поліпи, малярійний , гідри.


    ІІ. Новий матеріал
    Запам’ятайте!!!
    1.Регенерація – процес відновлення втрачених, пошкоджених або функціонуючих частин організмом або відтворення цілісного організму з певної його частини.
    2.Регенерація відбувається на молекулярному, клітинному, тканинному, органному, організмовому рівнях.
    3.Регенерація є двох видів:
    • фізіологічна;
    • репаративна.
    Фізіологічна – відновлення функціонуючих структур організму.
    Репаративна –відновлення пошкоджених або втрачених структур організму.
    4.Чинники, що впливають на процес регенерації:
    • вік;
    • харчування та обмін речовин;
    • гормональний фон;
    • стан кровообігу;
    • стан центральної нервової системи.
    5.Регенеративна медицина вивчає можливості використання процесів регенерації для лікування людей.
    Завдання
    1.Вивчіть опорний конспект.
    2.Заповніть таблицю «Порівняльна характеристика видів регенерації» (ст.227), використовуючи матеріал підручника ( § 54).
    3. Знайдіть приклади процесів регенерації у підручнику (§54).
    4.Виконані тести, таблицю сфотографуйте та відішліть на вказану електронну таблицю.

    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    10 Клас завдання Empty Уроки біології 5, 6. 10 клас

    Повідомлення автор Admin Сб Травень 02, 2020 3:30 pm

    Тема: Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики. Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин.
    І.Новий матеріал.
    Прочитайте!!!
    Щорічно в світі здійснюється близько 100000 пересадок органів.
     Потреба у трансплантації  органів на сьогоднішній час дуже величезна. Це можна побачити по кількості оголошень із проханням про допомогу для хворих людей. За даними МОЗ України, на рік є потреба у 1000 операцій по пересадці кісткового мозку, пересадці серця – 500-1000 операцій на рік, печінки – 800-1200, нирки – 1500-2000 чоловік. І ці цифри щорічно зростають.
    Запам’ятайте!!!
    1.Трансплантація (пересадка тканин та органів) – це заміщення пошкоджених чи відсутніх тканин або органів власними, або, тканинами та органами донора.
    2.Наука, що займається питанням трансплантації , називається трансплантологією.
    3.Правила біологічної етики:
    • принцип автономії (індивід має право розпоряджатися своїм здоров’ям);
    • принцип «не зашкодь» (вимагає мінімалізації шкоди за медичного втручання);
    • принцип блага (лікар зобов’язаний здійснювати дії, спрямовані на покращення стану пацієнта);
    • принцип справедливості (вимагає рівного ставлення до всіх пацієнтів і рівного доступу до ресурсів для медичної допомоги).
    4.Ю.Ю.Вороний, український лікар, зробив першу у світі пересадку нирки у 1933 році.
    5.Введення в організм чужорідних білків може викликати в організмі імунні реакції, спрямовані на знищення чужорідного білка і збереження сталості власного білкового складу. Реакція відторгнення трансплантанта зумовлена антитілами. Тому найскладнішою проблемою трансплантування є подолання  імунологічного бар’єру (несумісність тканин).
    Цікаво знати. Метод дермопластики – це метод пересадки шкіри. Існує лише три випадки, при яких використовується виключно пересадка шкіри. Інші методи не працюють. Випадок перший - величезна та масивна травма. Випадок другий - обширний та глибокий опік. Випадок третій – пересадка шкіри використовується для заміщення дефектів після видалення пухлин.  В давні часи для пересадки шкіри використовували шкіру щурів, мишей та кроликів. Справжнім порятунком для пацієнтів з опіками  стало використання свинячої шкіри. Свиняча шкіра має практично ті самі анатомічні та мікроанатомічні особливості, що і шкіра людини.
    Перегляньте відео.


    Перегляньте презентацію «Ріст та розвиток клітин. Старіння та смерть клітин» (додається).
    Завдання:
    1.Вивчіть опорний конспект.
    2.Обгрунтуйте питання:
     Потрібні, чи ні правила біологічної етики при трансплантології тканин і органів?
    3.Наведіть приклади органів і тканин, що їх трансплантують у людини найчастіше.
    4.Виконайте тестові завдання.
    І. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
    1.Як називається ріст і розвиток клітин?
    А) цитокінез  Б)  цитогенез В) цитоз  Г) цитоліз 
    2.Що є основною умовою росту клітин?
    А) переважання катаболічних процесів над анаболічними      Б) переважання анаболічних процесів над катаболічними В) зрівноважене протікання ана- й катаболічних процесів  Г) відсутність катаболічних процесів і наявність лише анаболічних
    3.Сукупність якісних змін в клітинах, що ведуть до появи відмінностей порівняно з попередніми стадіями - це...
    А) ріст клітин Б)розвиток клітин  В) репродукція клітин Г) саморегуляція клітин 
    4.Як називаються клітини, які можуть диференціюватися в будь - який тип клітин багатоклітинного організму?
    А)тотипотентні  Б) плюрипотентні  В) уніпотентні Г) мультипотентні
    5. Назвіть стовбурові клітини, що розташовані в сім'яних канальцях й дають початок сперматозоонам людини.
    А) овогонії  Б) гемоцитобласти В) сперматогонїї Г) мезенхімальні стовбурові
    6.Де розташовані стовбурові клітини дорослого організму, що дають початок клітинам крові?
    А) в печінці Б) в нирках В) у кістковому мозку Г) у легенях
    7.Як називається сукупність процесів, що спрямовують розвиток клітин?
    А) диференціація клітин  Б) цитогенез  В) детермінація клітин  Г) плазмоліз
    8.Назвіть гіпотезу, що пояснює механізм розвитку та виникнення спеціалізованих клітин.
    А) гіпотеза «світу РНК»  Б) гіпотеза диференціальної активності генів
    В) гіпотеза чистоти гамет  Г) гіпотеза панспермії 
    II. Завдання на встановлення відповідності
    ІІ. Установіть відповідність між спеціалізованими клітинами та їх назвами.





    1 ОстеоцитА Клітина крові
    2 ХондроцитБ Клітина кісткової тканини
    3 АдипоцитВ Клітина хрящової тканини
    4 МіоцитГ Клітина жирової тканини
     Д Клітина непосмугованої м’язової тканини
    Запитання  пересилайте у Viber, Telegram, електронну адресу за тел: 0662241959
    P.S. В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.
    З 07.04. 2020 р.онлайн - уроки з біології на UA: Перший.   Біологія – вівторок – 4 урок,   п’ятниця – 5 урок
      В підручнику матеріал у §§55-58
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    10 Клас завдання Empty Презентація

    Повідомлення автор Admin Сб Травень 02, 2020 3:37 pm

    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    10 Клас завдання Empty Урок біології 7

    Повідомлення автор Admin Чт Травень 14, 2020 7:45 pm

    Тема: Онкологічні захворювання та онкогенні чинники.
    І.  Пригадайте: 
    ·        форми загибелі клітин - некроз і апоптоз;
    ·         некроз - зміна іонного складу клітини,  припинення синтезу АТФ, білків, нуклеїнових кислот, деградація ДНК, що в кінцевому підсумку призводить до розчинення клітини – лізису;
    ·         апоптоз - активація в ядрі деяких генів, відповідальних за самознищення клітини;
    ·         наслідки порушення клітинного циклу - втрата здатності певних клітин до поділу, старіння клітин, загибель клітин, виникнення пухлин.
        ІІ. Новий матеріал.
    Прочитайте!!! Нобелівська премія у 2018 році дісталася вченим – американцеві Д. Еллісону і японцеві Т. Хондзе, що вивчають імунотерапію онкологічних захворювань. Вчені відкрили так звані імунні контрольні точки або чекпоінти – це  молекули на поверхні імунних клітин, які «пригальмовують» імунну систему з метою самозбереження здорових клітин. Якщо блокувати ці молекули, імунна система активізується і починає боротися з раковими клітинами. Відкриття Еллісона та Хондзе вважаються найбільшим проривом у лікуванні онкологічних захворювань останніх двох десятиліть.
     На сьогоднішній день це відкриття є  важливим, адже за останні 100 років онкопатологія в Україні перемістилася з десятого місця на друге.
    Першою «зброєю» для подолання хвороби кожною людиною повинна  бути інформація.
             Запам’ятайте!!!
    1.Здорові клітини поділяються протягом свого життя близько 50 разів, після цього гинуть. Ракові клітини поділяються безперервно і точність копіювання цих клітин порушена .
    2.Онкологічні захворювання – це спадкові порушення, що зумовлені появою в організмі змінених соматичних клітин.
    3. Хвороби супроводжуються утворенням пухлин доброякісного (аденома, папілома, ліпома) або злоякісного (рак, саркома, аденокарцинома, лімфома) характер
    4. Злоякісні пухлини схильні до зростання, становлять загрозу для організму і мають можливість викиду метастазів.
    5.Онкологія — це область медицини, яка об’єднує в собі знання про злоякісні  та доброякісні пухлини,  вивчає поведінку клітин, що беруть участь у їх формуванні, визначає наявність в організмі злоякісної пухлини.
                    6.Перетворення нормальних клітин на трансформовані визначаються змінами генів, відповідальних за регуляцію клітинного циклу, диференціації та запрограмованої загибелі клітин.
    7. Гени, причетні до розвитку онкозахворювань, зазвичай поділяють на три групи – протоонкогени, антионкогени та гени-мутатори.
    8. Онкогенні чинники – це чинники, що можуть спричиняти або прискорювати розвиток новоутворення:
    ·        неправильне харчування - викликає  виникнення пухлин у 35% випадків. Консерванти, барвники, розпушувачі, ароматизатори, поліпшувачі смаку, харчові добавки хімічного походження, які людина споживає, збільшують вірогідність  виникнення раку шлунка, товстої та прямої кишок;
    ·        тютюнопаління – одна з найвагоміших причин виникнення раку. Ця шкідлива звичка викликає рак легенів, ротової порожнини, стравоходу, гортані, підшлункової залози, сечового міхура та шийки матки. Рак спричиняє і пасивне куріння;
    ·        радіоактивне опромінення – викликає злоякісні пухлини у 4-5% випадків. Рак шкіри найчастіше виникає через тривале сонячне опромінення. Здатне викликати онкозахворювання і рентгенівське та радіаційне опромінення;
    ·        малорухомий спосіб життя також викликає онкологічні захворювання у 4-5% випадків. Надлишкова вага є чинником розвитку багатьох злоякісних пухлин, у тому числі раку молочної залози, тіла матки, товстої кишки і раку передміхурової залози;
    ·        вживання алкогольних напоїв – причина виникнення 2-3% онкологічних захворювань. Найбільше ризикують ті, хто поєднує випивку з курінням;
    ·        забруднення довкілля є причиною розвитку злоякісних пухлин в 1-2% випадків. Потужне джерело виникнення злоякісних новоутворень – викид в атмосферу продуктів згорання автотранспортом. Також під ризик потрапляють люди, що проживають поблизу промислових гігантів;
    ·        підвищена стресовість. Під час стресу  організм мобілізує всі органи і системи. Якщо стреси трапляються часто, це спричинює їх перевтому і виснаження. Унаслідок цього виникають різноманітні захворювання, які здатні, врешті-решт, спричинити рак;
    ·        неякісні полімерні матеріали, з яких може бути виготовлений посуд, дитячі іграшки, меблі, здатні викликати рак дихальних шляхів;
    ·        спадковість. Близько 15% раку молочної залози має спадковий характер. Також спадкову схильність мають лейкози, злоякісні лімфоми. Ретинобластома (пухлина ока) – єдине онкозахворювання у дітей, що має реальний спадковий зв’язок – приблизно в третини випадків;
    ·        деякі види вірусів. Головна причина раку печінки – хронічне інфікування вірусами гепатиту В, С, раку шийки матки – вірусом папіломи людини;
    ·        безсистемне вживання медпрепаратів. Ліки слід вживати після консультації з лікарем і не займатися самолікуванням;
    ·        порушення вироблення гормонів статевими органами.
    9. Профілактика онкозахворювань – це комплекс заходів, спрямованих на попередження захворювань та усунення чинників ризику. З віком збільшується ймовірність виникнення онкоклітин і послаблення функції імунної системи.
    Видатний вчений О. Богомолець вважав, що рак не може виникнути у здоровому організмі. Тому боротьба проти раку – це боротьба за здоровий організм, а для цього необхідно дотримуватись певних правил. цих порад дозволить на 80 % зменшити ризик онкозахворювання.
    ІІІ. Підтвердити або спростувати твердження.
     № 1: "Ми не повинні говорити про рак"
    № 2: "У раку немає симптомів та ознак"
     № 3: "Нічого не можна зробити проти раку"
     № 4: "У мене немає права  на боротьбу за життя проти раку "
    ІV. Запам’ятайте!!!Людина, яка живе з позитивними емоціями й думками, не схильна до захворювань. Дуже важливу роль у профілактиці пухлин відіграють саме оптимізм й уміння справлятися зі своїм негативними емоціями в різноманітних стресових ситуаціях.Будьте завжди оптимістично налаштовані і кожну перепону на своєму шляху сприймайте як нову можливість стати сильнішим
    Завдання:
    1.Вивчіть опорний конспект.
    2.Складіть та запишіть заходи профілактики онкологічних захворювань.
    Завдання  пересилайте у Viber, Telegram, месенджер фейсбук, електронну адресу за тел: 0662241959
    P.S. В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.
      В підручнику  - матеріал у §59
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    10 Клас завдання Empty Урок біології 8, 9

    Повідомлення автор Admin Вт Травень 26, 2020 1:54 pm

    Тема: Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини.
    Новий матеріал.
    1.Запам’ятайте!!!
    ·        Гаметогенез – процес утворення і дозрівання статевих клітин.
    ·        Статеві клітини (гамети) –клітини з гаплоїдним набором хромосом, які передають спадкову інформацію від батьків нащадкам під час статевого розмноження.
    ·        Сперматозоони –чоловічі гамети.
    ·        Яйцеклітини – жіночі статеві клітини.
    2. Порівняйте характеристику розвитку чоловічих і жіночих гамет. Робота з таблицею 8. (ст.236).
    3.Виконайте лабораторну роботу №3. Вивчення будови статевих клітин людини (ст.237,238).
    Тема 9: Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю.
    Новий матеріал.
    1.Суть та біологічне значення запліднення
    Статеве розмноження тварин і рослин відбувається за допомогою запліднення. Запліднення — це злиття чоловічої та жіночої статевих клітин, унаслідок чого відновлюється диплоїдний набір хромосом, характерний для даного виду, та утворюється якісно нова клітина — зигота (запліднена яйцеклітина, або одноклітинний зародок).
    2.Етапи запліднення у людини є такими:
    ·        дистантна взаємодія та зближення гамет — рух сперматозоїдів у напрямку речовин, які виділяють яйцеклітини; відбувається за хемотаксисом; наближенню також сприяють перистальтичні рухи та рухи війок епітелію маткових труб;
    ·        контактна взаємодія й активізація яйцеклітини  численні сперматозоїди наближаються до яйцеклітини та вступають у контакт з її оболонкою, вивільняючи ферменти акросоми, внаслідок чого яйцеклітина позбувається променистого венця; сперматозоїди проникають крізь прозору оболонку яйцеклітини в навколо жовтковий простір; у цей час завершується достигання яйцеклітини — вона містить 23 хромосоми;
    ·        входження сперматозоїда в яйцеклітину та наступне злиття (сингамія) — як правило, один сперматозоїд проникає крізь жовткову оболонку клітини в її цитоплазму, відбувається злиття ядер сперматозоїда та яйцеклітини з відновленням диплоїдного набору хромосом; одразу після проникнення сперматозоїду оболонка яйцеклітини потовщується й ущільнюється (виникає так звана оболонка запліднення), що запобігає проникненню інших сперматозоїдів. У результаті запліднення виникає диплоїдна зигота.
    3.Біологічне значення запліднення полягає в такому:
    ·        відновлення диплоїдного набору хромосом унаслідок об’єднання чоловічого та жіночого гаплоїдних наборів;
    ·        передача спадкових ознак наступному поколінню;
    ·        утворення нових ознак (або їх комбінацій) у нащадків, наслідком якого є збільшення мінливості; з’являється матеріал для добору;
    ·        вибірковість запліднення (тільки в межах виду) забезпечує збереження виду як цілого.
    4. Найчастіші причини порушення процесів запліднення у людини
    ·        обмежена тривалість життя сперматозоїдів та яйцеклітин і ще менша тривалість здатності до запліднення (звільнена з яєчника яйцеклітина зберігає здатність до запліднення впродовж 24 годин; сперматозоїди втрачають запліднюючу здатність у статевих шляхах жінки максимум через 1-2 доби);
    ·        зменшення швидкості руху сперматозоїдів (зазвичай 1,5-3 мм/хв);
    ·        невідповідність потраплянню сперматозоїдів до статевої системи жінки часу овуляції;
    ·        запальні явища та зміна рН у статевих шляхах жінки;
    ·        патології статевих шляхів чоловіка чи жінки;
    ·        інфекція статевих шляхів;
    ·        кількість сперматозоїдів менша за 150 млн (або менша за 60 млн/1 мл);
    ·        вік чоловіка та жінки (з віком у жінок знижується здатність яйцеклітин до запліднення, у чоловіків — кількість і рухливість сперматозоїдів);
    ·        гормональні розлади;
    ·        хромосомні та генетичні порушення;
    ·        шкідливі звички: паління тютюну, вживання алкоголю, наркотиків і навіть надмірної кількості кофеїну;
    ·        послаблений імунітет та імунологічна несумісність партнерів;
    ·        недостатнє харчування та нестача вітамінів; стреси.
    5.Заплідненню також запобігають численні способи контрацепції:
    ·        природні (визначення так званих «небезпечних» днів відносно овуляції, переривання статевого акту);
    ·        бар’єрні (механічне запобігання потраплянню сперматозоїдів до яйцеклітини);
    ·         гормональні (препарати гормонів, що пригнічують овуляцію або запобігають прикріпленню заплідненої яйцеклітини в матці);
    ·        хімічні (створення бар’єру для сперматозоїдів);
    ·        хірургічні (стерилізація чоловіка або жінки шляхом хірургічної операції).
    Завдання 
    1.Виконайте л.р.№3 після перегляду онлайн-уроку (посилання у вайбері).
    2.Вивчіть опорний конспект.
    Завдання  пересилайте у Viber, Telegram, електронну адресу.
     тел: 0662241959
    P.S. В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.
      В підручнику матеріал у §§60,61
    avatar
    Admin
    Admin


    Кількість повідомлень : 236
    Дата реєстрації : 16.03.2020
    Вік : 39

    10 Клас завдання Empty Біологія, 10 клас

    Повідомлення автор Admin Вт Травень 26, 2020 1:56 pm

    Тема: Ембріогенез людини. Лабораторна робота 4.
    1.Перегляньте презентацію та опрацюйте у §63
     
    2.Виконайте лабораторну роботу 4 (ст.249 -250)
    Тема: Чинники, що справляють позитивний та негативний вплив на процеси росту і розвитку людини. Узагальнюючі уроки з теми «Репродукція та розвиток».
    1.Позитивний вплив:
    • безпечне і сприятливе середовище життя;
    • відсутність надмірних і тривалих стресових факторів;
    • відмова від тютюнопаління, вживання наркотиків та алкоголю;
    • раціональне харчування;
    • фізична активність відповідно до вікових та фізіологічних особливостей;
    • достатня тривалість відпочинку та сну;
    • дотримання особистої гігієни.
    2. Негативний вплив. Вплив алкоголю на організм підлітків:
    • токсична дія й отруєння навіть у невеликих дозах;
    • повільне виведення та розщеплення етанолу;
    • порушення обміну речовин у нервовій тканині та передачі нервових імпульсів;
    • порушення роботи судин головного мозку;
    • токсичне пошкодження печінки;
    • токсична дія на епітелій, що вистилає стравохід, шлунок, погіршення роботи шлунка;
    • ураження серцево-судинної системи, легень і статевої системи;
    • збільшення агресивності, погіршення пам’яті та здатності виконувати елементарні арифметичні дії;
    • за хронічного отруєння — затримка розвитку, зниження інтелекту та розумової діяльності.
    Вплив нікотину на організм підлітків:
    • порушення формування легенів;
    • кашель, задуха і порушення механізмів дихання;
    • схильність до застуд, респіраторних інфекцій, захворювання на туберкульоз;
    • нестача кисню у тканинах унаслідок зв’язування гемоглобіну чадним газом під час паління;
    • порушення серцевого ритму;
    • порушення гормонального статусу;
    • розлади у роботі щитовидної залози;
    • загальна слабкість, швидка втомлюваність, головний біль;
    • погіршення пам’яті, здатності до обчислень; утруднення у навчанні;
    • затримка росту та розвитку;
    • немотивована агресія; проблеми в соціальній адаптації;
    • захворювання на рак легенів у дорослому житті.
    Вплив наркотичних речовин на організм підлітків:
    • залежність виникає набагато швидше, ніж у дорослих наркоманів, а руйнівна сила — сильніша;
    • порушення соціальної поведінки — агресивність, різкі зміни настрою, схильність до правопорушень (через необхідність отримувати наркотики);
    • порушення психіки — погіршення пам’яті, логічного мислення, руйнування особистості;
    • порушення роботи ЦНС — уповільнена і незрозуміла мова, порушення координації рухів;
    • пригнічення роботи серцево-судинної системи, серцева недостатність, руйнування судин унаслідок ін’єкцій;
    • пригнічення дихального центру, хронічний бронхіт, пневмонія;
    • втрата апетиту, виснаження, порушення утворення травних ферментів, порушення функцій кишечнику, цироз печінки;
    • розлади гормонального фону та статевої системи.
    Негативний вплив на організм, що росте і розвивається, можуть також спричиняти фізико-хімічні фактори зовнішнього середовища, такі як численні забруднювачі, отрути, шкідливі опромінення тощо.
     
    Завдання 
    1.Виконайте л.р.№4 (ст.249-250)
    2.Вивчіть опорний конспект.
    3.Виконайте завдання «Ставлення» ст.254
    Завдання  пересилайте у Viber, Telegram, електронну адресу.
     тел: 0662241959
    P.S. В зошиті обов’язково пишіть число і тему уроку.
      В підручнику матеріал у §§62,63,64

    Спонсорований контент


    10 Клас завдання Empty Re: 10 Клас завдання

    Повідомлення автор Спонсорований контент


      Поточний час Чт Лист 21, 2024 9:34 am